ПРАВИЛНИК О ДОДЕЛИ НАГРАДЕ

Највећа промена Правилника за 2025. годину је у поступку одабира кандидата, где ће стручни жири првенствено бирати финалисте из сваке категорије, а публика ће својим гласовима одлучити о коначним победницима.

   

ПРИЈАВА КАНДИДАТА

2.октобар - Отворене пријаве кандидата
15.октобар (у 23:59:59h) - Затварање пријава кандидата

 

На основу члана 16. Статута Туристичке организације Србије, директор Туристичке организације Србије, доноси

ПРАВИЛНИК О ДОДЕЛИ НАГРАДЕ „ТУРИСТИЧКИ ЦВЕТ“

Опште одредбе

Члан 1.

Правилником о додели награде „Туристички цвет“ (у даљем тексту Правилник) уређују се категорије, поступак кандидовања и спровођење доделе награде „Туристички цвет“ и прописују критеријуми за доделу овог признања.

Члан 2.

Награду „Туристички цвет“ додељује Туристичка организација Србије (у даљем тексту ТОС) за допринос  унапређивању туристичке понуде и промоцији туризма Републике Србије,  и то, у следећим категоријама:

 

  1. Туристичка организација,
  2. Туристичка манифестација,
  3. Туристичка агенција,
  4. Угоститељски објекат за смештај – Хотел

а) хотели у градским срединама

б) хотели у бањама

в) планински хотели и остали

  1. Остали угоститељски објекти за смештај

а) категорисана сеоска туристичка домаћинства и објекти за смештај у домаћој радиности

б)  угоститељски објекти за смештај који немају обавезу категоризације (винарије, виле, ловачке куће, салаши и други)

  1. Правни субјект за допринос унапређивању туристичкe понуде и промоције туризма
  2. Инфлуенсери/Блогери
  3. Електронски и штампани медији, за представљање Србије као туристичке дестинације.

Члан 3.

За све  категорије, додељује се једна награда, осим за категорију под бројем 4. за коју се додељују три награде и за категорију под бројем 5. за коју се додељују две награде.

Пристигли предлози по категоријама, односно подкатегоријама, се разматрају, под условом  да свака категорија, односно подкатегорија, има најмање три предлога који испуњавају критеријуме за доделу награде.

Директор ТОС-а може да додели специјална признања у виду статуете и дипломе ван категорија наведених у члану 2. Правилника.

Члан 4.

Сви добитници „Туристичког цвета“ награђују се дипломом и пригодном статуом.

Награђени, поред наведеног и ставу 1. овог члана, као награду  добијају промоцију кроз канале комуникације ТОС-а, као и у посебном одељку на сајту и на друштвеним мрежама ТОС-а, у оквиру једне од годишњих промотивних кампања ТОС-а.

Члан 5.

Награда „Туристички цвет“ уручује се јавно током месеца децембра текуће године.

Поступак кандидовања

Члан 6.

ТОС објављује конкурс:

  • постављањем огласа на интернет страници ТОС-а и на налозима ТОС-а на друштвеним мрежама (Facebook, Twitter и сл.),
  • позивом који се упућује локалним и регионалним туристичким организацијама,
  • позивом који се упућује удружењима, организацијама и асоцијацијама  из области туризма,
  • објављивањем на интернет издањима различитих медија.

Члан 7.

Право предлагања кандидата имају привредни субјекти, државни органи и институције, удружења и физичка лица.

Право да буду бирана имају правна и физичка лица која у зависности од категорије у којој конкуришу испуњавају услове предвиђене критеријумима за доделу награде.

Пријава са образложењем, која садржи највише 1800 карактера, са размацима, доставља се  електронским путем на попуњеном обрасцу, који је саставни део Правилника у року од 14 дана од дана објављивања огласа.

Уз пријаву се шаљу одговарајући прилози (фотографије, аудио и видео записи  у трајању до пет минута, пропагандни материјал и сл.).

Уз пријаву за категорију Туристичка агенција доставља се и лиценца коју је издао надлежни орган (фотокопија, или се наводи интернет страна на којој су ти подаци јавно доступни).

Уз пријаву за категорију Угоститељски објекат за смештај – Хотел, доставља се и акт надлежног органа о разврставању у одређену категорију (фотокопија, или се наводи интернет страна на којој су ти подаци јавно доступни).

Уз пријаву за категорију Угоститељски објекат за смештај – Остали угоститељски објекти за смештај, доставља се и акт надлежног органа о разврставању у одређену категорију, ако објекат подлеже обавези категоризације (фотокопија, или се наводи интернет страна на којој су ти подаци јавно доступни).

Уз пријаву за категорију Правни субјект за допринос унапређивању туристичкe понуде и промоције туризма, акт надлежног органа о правном статусу правног субјекта.

Уз пријаву за категорију Инфлуенсери/Блогери достављају се линкови ка свим каналима комуникације на друштвеним мрежама које кандидат користи.

Уз пријаву за категорију Електронски и штампани медији за представљање Србије као туристичке дестинације, достављају се одговарајући прилози  као одговор на задате критеријуме.

У поступку разматрања поднетих пријава, од кандидата се могу тражити и додатна појашњења.

Ако предлагач достави исти предлог за награду у више категорија, тада се у року од три дана од пријема обавештења о вишеструкој кандидатури предложени кандидат изјашњава за коју се категорију опредељује.

Неблаговремени, необразложени и непотпуни предлози неће бити разматрани.

Процедура избора кандидата за доделу награде „Туристички цвет“

Члан 8.

Процедура за избор кандидата за доделу награда „Туристички цвет“ одвија се у четири фазе.

 

Члан 9.

Прва фаза процедуре избора кандидата за доделу  награде „Туристички цвет“ отпочиње именовањем жирија.

Председника и чланове жирија за доделу награде „Туристички цвет“ именује директор ТОС-а сваке године, за текућу годину.

Жири има пет чланова. Три члана жирија су афирмисани стручњаци из области туризма, културе и медија. Два члана жирија су представници ТОС-а, од којих  је један, члан Уравног одбора ТОС-а.

Одлуку о предлогу члана Управног одбора за члана жирија за текућу годину, као и о његовом учешћу у раду жирија, доноси Управни одбор на својој редовној седници и доставља директору ТОС-а на реализацију.

Председник жирија не може бити запослен у ТОС-у, нити члан УО.

 

Члан 10.

Друга фаза је избор кандидата који су ушли у ужи избор у свим категоријама и подкатегоријама за доделу награде „Туристички цвет“ и она отпочиње првог дана након истека рока за подношење пријава и траје две недеље.

Жири прати цео ток кандидовања, обавља непосредан увид и проверу чињеница и предлога, а може, ако процени да постоји потреба, обићи предложене кандидате.

Жири разматра поднете предлоге, рангира кандидате и спроводи оцењивање кандидата у циљу избoра по три кандидата из сваке категорије, односно подкатегорије који улазе  ужи избор.

Жири на седници одлучује о избору по три кандидата из сваке категорије, односно подкатегорије који улазе у ужи избор, осим у случајевима када већи број кандидата има исти број гласова, у ком случају број кандидата који су ушли у ужи избор може бити већи од три кандидата за одређену категорију, односно подкатегорију.

Оцењивање се врши оценама од 1 до 5, с тим да је 1 најмања а 5 највиша оцена.

Након прикупљених кандидатура жири оцењује кандидате по свакој категорији, оценама од 1 до 5, и издваја три кандидата са највећим бројем гласова по свакој категорији који улазе у ужи избор за награду „Туристички цвет“.

Гласање жирија је тајно.

Одлука жирија о избору кандидата који су ушли у ужи избор у свакој категорији, односно подкатегорији је коначна.

Одлуку о кандидатима који су ушли у ужи избор жири, доставља директору ТОС-а.

Након доношења Одлуке жирија о избору кандидата који су ушли у ужи избор, ТОС обавештава исте и Одлуку жирија о избору кандидата који су ушли у ужи избор објављује на сајту www.turistickicvet.rs.

 

 

Члан 11.

Трећа фаза процедуре избора кандидата за доделу  награде „Туристички цвет“ је гласање публике и избор победника у свакој од категорија, односно подкатегорија гласања. Ова фаза отпочиње покретањем кампање, на друштвеним мрежама/ТВ/радио, као позив публици да гласа.  Гласање публике отпочиње даном објаљивања имена кандидата који су ушли у ужи избор по одлуци жирија на сајту www.turistickicvet.rs- и траје 3 недеље, са дефнисањем тачног датума и часа затварања гласања.

У току треће фазе процедуре избора кандидата за доделу награде „Туристички цвет“,  сви кандидати који су ушли у ужи избор имају могућност промоције на мрежама и сајту ТОС-а.

Гласање интернет публике се врши на сајту www.turistickicvet.rs

Интернет  публика гласа за једног од понуђених кандидата за сваку категорију, односно подкатегорију.

Коначну одлуку о избору кандидата за доделу награда „Туристички цвет“ по категоријама, односно подкатегоријама доноси интернет публика.

У моменту затварања гласања публике, податак о победнику  није јавно доступан  и сматра се службеном тајном ТОС-а. Директор ТОС-а ће посебном одлуком одредити лице, или лица, која ће располагати овом информацијом у циљу реализацје свечаности на којој ће бити проглашени добитници награде „Туристички цвет“ у свакој од категорија.

 

Члан 12.

Четврта фаза процедуре избора кандидата за доделу награде „Туристички цвет“ је церемонија саме доделе награда, када се први пут јавно објављују имена добитника.

Добитницима награде уручује директор ТОС-а, или друго лице које он одреди.

Добитник награде „Туристички цвет“ из претходних година може без ограничења поново конкурисати за награду у текућој години.

Критеријуми за доделу награде

Члан 13.

Критеријуми оцењивања по категоријама односе се на текућу календарску годину у којој се награда додељује.

Члан 14.

Критеријуми за доделу награде по категоријама су следећи:

  1. Туристичка организација:
    • обогаћивање садржаја и разноврсности туристичке понуде дестинације,
    • садржај маркетиншких активности – интернет страница, друштвене мреже, промотивни материјал, наступи на сајмовима и специјалним догађајима, организација догађаја и њихов програм, медијска заступљеност, информативни центри, остале промотивне активности,
    • пројектне активности у области промоције туризма Републике Србије
    • остварен раст туристичког промета у текућој години
    • сарадња са ТОС-ом, туристичком привредом и другим привредним субјектима.

 

  1. Туристичка манифестација:
    • квалитет програма и садржаја, атрактивност, препознатљивост и аутентичност манифестације
    • маркетиншке активности на промоцији манифестације – интернет страница, друштвене мреже, промотивни материјал, сарадња са медијима
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом при организацији и промоцији манифестације.

 

  1. Туристичка агенција:
    • проширење и обогаћивање туристичке понуде новим програмима путовања,
    • маркетиншке активности – интернет страница, друштвене мреже, промотивни материјал, наступи на сајмовима и специјализованим догађајима,
    • број домаћих и страних туриста у текућој години
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалним или регионалним туристичким организацијама у промоцији Србије као туристичке дестинације.

 

  1. Угоститељски објекат за смештај – Хотел
    • уређеност објекта (аутентичан ентеријер и екстеријер),
    • увођење нових стандарда, као  и специфичних сертификација, у погледу уређења, опреме и подизања квалитета пружених услуга (облик и начин примене нових стандарда и специфичних сертификација у пословању, едукацији кадрова, као и утицај на ефикасност пословања и  допринос унапређивању квалитета);
    • маркетиншке активности – интернет страница, друштвене мреже, промотивни материјал, наступи на сајмовима и специјализованим догађајима
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом у циљу промоције туристичких прозвода дестинације

 

  1. Остали угоститељски објекти за смештај
    • уређеност објекта (аутентичан ентеријер и екстеријер),
    • увођење нових стандарда, као и специфичних сертификација, у погледу уређења, опреме и подизања квалитета пружених услуга (облик и начин примене нових стандарда и специфичних сертификација у пословању, едукацији кадрова, као и  утицај на ефикасност пословања и  допринос унапређивању  квалитета);
    • маркетиншке активности – интернет страница, друштвене мреже, промотивни материјал, наступи на сајмовима и специјалним догађајима
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом у циљу промоције туристичких прозвода дестинације.

 

  1. Правни субјект за допринос унапређивању туристичке понуде и промоције туризма
    • активности које су допринеле развоју, афирмацији и промоцији туристичке понуде дестинације,
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом у циљу промоције туристичких прозвода дестинације

 

  1. Инфлуенсер/Блогер,
    • активности које су допринеле промоцији туризма Републике Србије,
    • промоција Србије на аутентичан и креативан начин
    • заступљеност објава које промовишу туризам Србије у односу на укупан број објава на профилу/блогу
    • квалитет садржаја, едукативни аспект, оригиналност, као и генерални тон комуникације
    • engagement rate (однос интеракција и броја пратилаца)
    • естетски изглед профила/блога
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом у циљу промоције туристичких производа дестинације

 

  1. Електронски и штампани медији, за представљање Србије као туристичке дестинације
    • филм, публикација, интернет страница, емисија, репортажа или часопис, који је креативним приступом, оригиналношћу и аутентичношћу успешно допринео представљању Србије као туристичке дестинације
    • допринос подизању квалитета туристичких услуга
    • критичко-истраживачки рад у области туризма
    • сарадња са ТОС-ом, односно локалном или регионалном туристичком организацијом у циљу промоције туристичких производа дестинације

Завршне одредбе

Члан 15.

Правилник ступа на снагу с даном доношења.

 

в. д. директора,

мр  Марија Лабовић